
Műfaj: Point ’n’ click kalandjáték
Megjelenés: 2006 Május
Kiadó: Ubisoft
Fejlesztő: White Birds (Benoit Sokal)
Aki egy kicsit is jártas a kalandjátékok terén, biztosan kipróbálta már a Syberia sorozat valamelyik részét, és ha azokkal játszott, nem mehetett el szó nélkül Benoit Sokal egyik legújabb játéka mellett. Igen, a Benoit Sokal: Paradise point 'n' click, azaz mutasd és kattints, stílusú kalandjátékáról van szó, arról, amit sokan a nagynevű Syberia harmadik epizódjának sejtettek...
Mostohatestvér
…nem véletlenül. A Paradise ugyanis teljesen összeegyeztethető az előző két Syberia-val, és én azt mondom, hogy nem csak a játék stílusa ad okot az összetévesztésre. Kalandunk főhőse ezúttal is egy szólóban bóklászó hölgy, nevezetesen Ann Smith, amnéziás geológus, Afrikában. A Syberia és a szóban forgó kaland története, a szereplői, és a helyszínei ugyan teljesen eltérő, de mind remek hangulat, mind játékmenet szempontjából nyomban felismerheti mindenki, hogy a két játék készítője ugyanaz A főhősök is sok mindenben hasonlítanak. Egyik történetben sem jutunk el valami erőltetett szerelmi szálhoz, mindkét játéknak női főhőse van, ami lássuk be, a játékvilágban nem túl gyakori! De nem csak a játékmenetben hasonlítanak, a játékok alatt dolgozó motor is ugyanaz. Mindkettő kalandot remekül kidolgozott átvezető videók teszik még látványosabbá. (Jelen esetben ezek nagyrészt Ann visszaemlékezései.) Azért a játék nem a Syberia koppintása, tehát vannak kisebb különbségek is, amik főleg játékmenetbeli eltérések. Itt van példának okáért az, hogy míg Kate inkább a nehéz fejtörőket kedvelte, a memóriazavaros Ann-el inkább könnyű, de mégis összetett rejtvényeket oldhatunk meg. Ebben a történetben rengeteg mellékszereplő van, ám a játék szempontjából jobbára feleslegesek. Kate Walker összes társa szorosan kapcsolódnak a történethez, fontos részei lettek a játéknak. Kate nem volt valami ötletes a kaland során, mi egy komplett autót fogunk összeszerelni, és az alkatrészeinek felkutatása nem kis problémát fog okozni nekünk.

Paradise Syberia
Még egy hasonlóság: mindkét játékban feltűnik ez a madárszerű robot- A Paradiseban a gőzfürdő beindításakor találkozunk vele, a Syberiában pedig az egyik átvezetőben láthatjuk.
Maga a játék
Sajnos a játék nagy hibája, hogy nevetségesen apró dolgokon fogunk fennakadni, parányi részletek fognak akadályozni a továbbjutásban. Pontosabban a továbbjutásokban, mert Sokal mester előszeretettel teszi próbára a játékosok türelmét, így egy helyiségből kilépve mindig valami problémába botlunk, ami a játék vége felé rendkívül fárasztó.(Pláne hogy az akadályok sokszor teljesen logikátlanul bukkannak fel)A játék irányítása egyszerű, a szokásos egérgomb-nyomogatás, és szintén jellemzően a műfajra, hogy karakterünk 2D-s rajzolt háttér előtt mozog, így lépve interakcióba az őt körül velő tárgyakkal és szereplőkkel. A játék alatt hangzó zene is minden helyszínre jellemző, és a szinkronhangok is tökéletesen megfelelnek. A csevegő hölgyek, a medence csobogó vize, és a gőzfürdő hangja, mind rengeteget ad hozzá a játék atmoszférájához. És ezek mellett alkalmunk lesz éjjel egy leopárd bőrébe bújni, és vele járni a palotát. Igaz, vele egy kicsit nehézkes lesz a játék, viszont bármikor kiléphetünk a leopárd módból.
Szöktetés a szerájból
Akár ezt a címet is kaphatta volna a játék első nagy fejezete, ugyanis a történet ott kezdődik, hogy Ann repülőgépe lezuhan Afrika egyik háremének közelében. A herceg elrendeli, hogy fogva tartsanak, és itt ápoljanak. Ám mikor felébredünk, rájövünk, hogy eszünk ágában sincs itt maradni. Rengeteg ember lesz az épületben, ám legtöbben megvetnek minket, és kérdésünket válaszra sem méltatják. Ezzel szemben a szeráj egyik alázatos szolgálója, Aicha az, akitől a legtöbb segítséget kapjuk hárembéli kalandjaink során. Mint többnyire a kalandjátékokban, itt is van egy központi szál, ez itt magától értetődő: múltunk felkutatása. Ehhez társulnak a kisebb galibák, és azokat követik a legelőször megoldandó „mellékes akadályok”, amik a továbbjutáshoz elengedhetetlenek.
Összességében a Paradise nagyon jó kaland, de szerintem mindenki, a fejlesztőket és a kiadót is beleértve tudja, hogy a világot azért nem váltotta meg Sokal ezen játéka, és a Syberia által rendkívül magasra helyezett lécet sem tudta megugrani- nem is kellett neki, így is remek játék.
Pro
+ Szép grafika
+ Jól felépített, izgalmas történet,
+ Nagyon hangulatos
Kontra
- Elég rövid
- Értelmetlen és logikátlan fejtörők
- Néhol kissé bugos
Értékelés
Grafika: 85%
Zene/hangok: 90%
Játékélmény: 80 %
Összérték: 85%
Minimum konfiguráció
800 MhZ, Geforce 2/ Radeon 7000 64Mb, 256 Mb, 2 Gb
Ajánlott konfiguráció
1000 MhZ, Geforce 2/ Radeon 7000 128Mb, 524 Mb, 2 Gb
mmate
|